Blog



 Šta je Blog?

Blog je vrsta web sajta koji ne zahtijeva poznavanje bilo kog od programskih jezika (html, php, css) da bi se pokrenuo i samim tim omogućava početnicima da jednostavno i brzo naprave svoj prvi web sajt. Sama rijec blog je skraćenica od rijeci Weblog “web” (mreža) + “blog” (unos, dnevnik)

Blog možete da uporedite sa ONLINE dnevnikom ili albumom, gdje se unos novog sadržaja vrši u stilu žurnala i prikazan je u obrnutom hronološkom redu, odnosno, novi sadržaji se nalaze na vrhu stranice, a stariji ka dnu stranice. Na taj način Blog vam omogućava da iskažete vaše mišljenje bez ikakvih ograničenja. Kako se iz dana u dan povećava broj onih koji dijele svoja mišljenja sa prijateljima i strancima, tako se i broj blogova povećava. Danas možemo vidjeti veoma interesantne blogove koji kombinuju pisanu riječ sa fotografijama, video ili audio sadržajem.
Većina sajtova na kojima korisnik može da besplatno kreira svoj nalog daje mogućnosti i modifikovanja izgleda tj. dizajna bloga. U nekim slučajevima besplatni blog servisi ne pružaju dovoljnu slobodu korisniku u smislu dizajna ili same funkcije, pa se korisnici nerijetko odlučuju da potraže pomoć kod programera koji se bave izradom blogova.

Ko je Bloger?

Bloger je onaj ko uredjuje blog. Umjesto da bilježi svoje misli u fizičkom dnevniku, bloger postavlja svoje ideje, misli i zaključke na internet, kako bi to podijelio sa čitaocima njegovog bloga.

Vrste Blogova

Blogovi se dijele u tri osnovne grupe:
1. Lični blog
Većinu blogova čine upravo lični blogovi koji su fokusirani na temu u vezi koje je bloger pasioniran, kao što su tehnologija, sport, medicina itd…
2. Organizacijski blog
U ovu kategoriju spadaju oni blogovi koji se uredjuju od strane organizacija ili kompanija, kao način komuniciranja sa svojim članovima, kao i sa spoljnim svijetom van svoje organizacije (čitaoci, klijenti..)
3. Biznis blog
Biznis blogovi su oni blogovi koji su napravljenu u svrhu zaradjivanja novca, bilo da je riječ o reklamiranju, ili putem prodaje i promocije odredjenog proizvoda Ili usluga.
Pored ovih, postoje jos Mainstream i Video blogovi.

Tipologija Blogova

Blog tipologija je disciplina koja pokušava katalogizirati blog prema specifičnosti teme o kojoj se piše. Pojedini blog alati omogućavaju kategorizaciju tekstova, dok su drugi pisani sa posebnom svrhom. Najčešća pojava su nespecifični blogovi koji zadiru u razne teme.

Popularnost Blogova

Veliki porast blogovi mogu zahvaliti padu interesa za masovne medije. U SAD-u, gledanost nacionalnih TV mreža te štampanih medija je u znatnom padu. Karakteristično je da se publika okrenula vecem broju kablovskih kanala, a izdavaštvo je krenulo u smjeru mikro publikacija.
Neprofitni autori kao i autori na početku svog stvaralačkog rada često se zanimaju za kolaborativne projekte u koje se ubrajaju i blogovi

Kontroverza Blogova

Javno iznošenje osobnih stavova vezanih uz poslovne aktivnosti dovela je do nekoliko evidentiranih slučajeva gubitka. Blogovi nemaju isti tretman kao štampa, te se blogovi ne smatraju novinama, stoga nisu zaštićeni sa slobodom stampe. Javljali su se i slučajevi senzacionalističkog iskorištavanja pojedinih blogera u masovnim medijima, te su pojedini blogovi imali dimenziju reality show-a

Pouzdanost informacija na Blogu

Individualni blogovi cesto predstavljaju trač rubrike koje prenose minorna dogadjanja, glasine i osobne stavove. Kako najčešce nemaju uredništvo, već se radi o laicima koji samostalno iznose teme koje su interesantne njima i uskoj skupini istomišljenika, javno mjenje blogove često smatra neozbiljnim.
Ozbiljni kolaborativni projekti zbog svoje ažurnosti često ne zaostaju za masovnim medijima. U tzv. ozbiljnoj, često žutoj štampi ponekad se prenose poluinformacije iznešene na blogovima, što upućuje da ovaj informativni sustav ponekad ima znatni uticaj. Na blogu se bilježe i propagandne aktivnosti, primjerice političke kampanje.

Kreiranje Bloga

Postoji dosta besplatnih servisa za kreiranje blogova, najpopularniji medju njima su:
www.blogger.com
www.wordpress.com

No comments:

Post a Comment